Wednesday, September 17, 2008

Tujuh Jenis Cinta

:023:Assalamualaikum..dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. dengan memahami jenis kisah cinta kita, happy ending bukan sekadar mimpi…nak tahu apa saja cerita cinta itu?? Jom..

:003:CINTA PERTAMA
:024:Kadang-kadang boleh berubah seiring dgn waktu. SO, pandai2la bagaimana merawatnye supaya cinta pertama tetap segar..first love never dies..yang pertama belum tentu yg terbaik..tetapi yang terakhir biasanya yg terbaik.
.

:003:CINTA PEMBIMBING :024:Hmm..yg ni biasanye dialami oleh sebahagian besar wanita. Kebanyakan drp kita ingin mendapatkan pasangan yg blh memberi pengetahuan tentang segalanya. Pasangan yg juga blh menjadi ‘guru’, seorang yg blh kita jadikan idola dan yg dpt menolong mengembangkan bakat @ diri kita.
:003:CINTA MENGGODA
:024:Seseorg yg terlalu mencintai kekasihnya, walaupun telah ditinggalkan pergi tetap yakin bahawa si dia tetap akan kembali kepadanya.
:003:CINTA BERBEZA STATUS
:024:Hal ini tak jadi masalah andainya kedua2 belah pihak aman bahagia. Tapi perbezaan status social yg terlalu jauh kadangkala blh membuat salah satu pihak merana…bila ikatan emosi di antara keduanya kurang kuat…mcm kisah cinta Kassim Selamat peniup saksofon dgn Sabariah anak Nyonya Mansor tu la…
:003:CINTA 3 SEGI
:024:Tak kurang juga ada wanita yg tertarik kpd lelaki yg dah ‘terikat’ atau sebaliknya ada wanita yg gemar main cinta walaupun dah terikat. Dalam hal ini, ‘terikat’ itu telah menimbulkan cabaran dan dugaan yg cukup sukar ditepis.
:003:CINTA SI PENYELAMAT
:024:Ini kisah cinta apb kita selalu menolong si dia setiap waktu, setiap masa. Si dia menganggap bantuan kita ikhlas, sedangkan kita pula menunggu balasannya..so, berikanlah cinta yg tulus kpdnya..Think positive!
:003:CINTA DAN USAHA
:024:Cinta itu perlukan usaha jugak..mana boleh kita duduk dalam rumah menunggu saja org masuk meminang..usaha kene ada juga. Oleh itu..berusahalah kita utk mendapatkan cinta yg kita inginkan…

Apa yg pasti…cinta yg Agung itulah yg kekal abadi…kasih manusia sering bermusim…sayang manusia tiada abadi…Kasih Tuhan tiada bertepi..sayang Tuhan janjiNya pasti..

:mGelak::mLove::mGelak:

2 comments:

»-((¯`»pGe46«´¯))-» said...

semuanya aku penah rasa....

perit sgt cinta...

lani stay single lagi ok..hahahaha..

••·.·¬¬ [C] [A] [T]¬¬ ·.·•• said...

yg ni pge gilew gak..:gelak guling2: