Wednesday, July 23, 2008

Kematian Tu Penamat ke??

Tu bukan persoalan..cuma kenyataan yang akan aku tempuhi...someday..mybe esok..luse..atau mungkin sekejap jer lagi..mudah-mudahan x la..aku dop mandi lg ni..biarla mati dlm keadaan wangi...hehe...yang pasti..entri kali ini..aku nk ketengahkan tentang kehidupan aku yang sering kali terlupa kepada kematian dan Maha Pencipta..Gerun gak nak taip ni..tp..rasenye x segerun perasaan ku untuk menghadap munkar dan nankir satu hari nati..Terpulang kepada blogger2 untuk menilai entry aku kali ini..mahu diterima akal atau tolak mentah secara mendadak...aku pedulik ape..ingin aku ingatkan..ni blog aku...



'when ure were born..u were crying and everyone around was smiling..Live your life so that when u die..everyone around you is crying..'

Kematian x membezakan yang kuat ataupun yang lemah..kita telah diajar dan sentiasa didik untuk memuji dan memuja yang berkuasa..sedangkan yang lemah..dilobi untuk dibenci dan dihina..tp..masih ade ke org wat prgai cmtu..kalo ade...aku cume ley ckp...g mampus la...Apa yang kite dapat kalo wat pgai cmtu..ape yg kite capai.....Anti perkauman..?Peperangan..?kemiskinan..?penindasan..?gile kuasa..?untuk ape semua tu..aku rase...semua tu xperlu ade...x penting pun..



Actually..ape sebearnye maksud kuat dan lemah..?aku sendiri x pasti...dah x penting pun lgi..erm..mase skolah dulu pun..rasenye cikgu aku x pulak bg detail ttg hal ni..mgkin senstif kot...ataupun..mase ckgu duk ajor..aku duk selok kain..pnjat pagor blkang skolah...selepas aku menilai dek kewarsan akal aku..Mungkin..lemah bukanlah seburuk yang disangkakan..mungkin lemah tu satu rahmat...



Keperitan tentang hakikat kematian,segala yang aku atau kau miliki akan hilang dan berakhir...keluarga..harta..sahabat..Tidakkah tu sesuatu yang menakutkan..ee..bg aku..that d' worst ever!!Kematian sentiasa bersama aku..cuma aku je x perasan atau sedar..aku sedut kematian semasa aku dilahirkan dengan nafas pertama..dan aku hembus keluar kematian dengan nafas terakhir aku diatas katil hospital...erm..

i really wish on d' time that my breath getting shorter.my family is d' last thing i'll see..hope can talk!i'll tell daddy to be brave..tell bro that i'm gonna miss him,tell sis not to be afraid,then ask someone to tell my cats that im always fine...i know that time i'll getting scared and i know im so unprepared.i wish that time mom would hold me tight,and that time i really hope!can tell her how much i love her....i'll try not to cry.........



lifes too short,knp nk bazirkan masa dgn hnya perasaan duka,sedangkan ALLAH anugerahkan kita pelbagai perasaan.I want when i stand up infront GOD at d' end of my life,i would hope that i would not have a single bit of fellings left..and could say..."I USED EVERYTHING U GAVE ME"..i know lifes is simple..its just not easy..



ketakutan kepada kematian adalah sesuatu yang baik..buat kita sedar hidup ni cuma sementara..dan buat kita sentiasa alert tentang kehidupan dan pembalasan lepas ni...kita semua akan mati satu hari nanti..hidup lah sepuas2 nya..kehidupan bukan satu latihan atau mcm praktikal..wat elok..pointer byak...bukan same skali..Adakah kematian satu penamat..pilih taruhan kau..dan aku akan pilih untuk bertaruh dengan diri aku sendri..macam beli loteri..kalah atau menang..kamu boleh menaruh harapan untuk menunggu keputusannya selagi kamu masih hidup...

0 comments: